Dag 2: Sneeuwscooter safari en skiën - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Marianne Veen - WaarBenJij.nu Dag 2: Sneeuwscooter safari en skiën - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Marianne Veen - WaarBenJij.nu

Dag 2: Sneeuwscooter safari en skiën

Blijf op de hoogte en volg Marianne

13 Januari 2020 | Finland, Kuusamo

De dag begon weer vroeg. Na het ontbijt moesten we om 9.30 uur klaar staan om te worden opgepikt door de bus die ons naar het centrum bracht waar vandaan we met de scooter safari zouden gaan.

Maar eerst moest er een outfit worden gepast. Overall, laarzen, wollen sokken, handschoenen, balaclava en een helm.
De temperatuur viel reuze mee. Ongeveer -6 graden.

Na een uitgebreide uitleg over het gebruik van de sneeuw scooter en alle veiligheidsvoorschriften, zijn we op weg gegaan. Een mooie tocht door de Finse bossen en over meren. Met tussendoor af en toe een stop voor het nemen van wat foto’s. Ook was er een koffiebreak. Daar waren ook de rendieren en de husky’s. Zelfs puppy’s.
Na een tocht van drie uur weer terug naar het centrum. De scooter ingeleverd en met de bus terug naar ons huisje.

Na de lunch de ski spullen aan. En een paar mooie afdalingen gemaakt. Zelfs in het donker, op verlichte pistes, want om drie uur was het al donker.

' s Avonds nog een flinke wandeling gemaakt op zoek naar het Noorderlicht. Helaas het was bewolkt. Dus niet gespot.