Dag 1: Aankomst in Kuusamo - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Marianne Veen - WaarBenJij.nu Dag 1: Aankomst in Kuusamo - Reisverslag uit Kuusamo, Finland van Marianne Veen - WaarBenJij.nu

Dag 1: Aankomst in Kuusamo

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 Januari 2020 | Finland, Kuusamo

Om twee uur diep in de nacht ging de wekker. Wakker worden, de taxi staat bijna voor de deur die ons met al onze bagage naar Schiphol gaat brengen. Per persoon een koffer, ski’s, een tas met skischoenen en handbagage. Het is veel, maar dan heb je ook wat als je in Finland aankomt. We zijn met zijn vijven. Bert, Karin, Silvana, Frans en Marianne.

Om 5.30 uur vertrokken we met de Boeing 737 richting Kuusoma.
Het was een perfecte vlucht. Met wind mee, dus we waren mooi op tijd in Finland. Alleen de vluchthaven daar ging pas om 8.00 uur open. Wij moesten dus wat rond blijven hangen in de lucht totdat de luchthaven open was en de landingsbaan was voorzien van zand. Want dat is de gladheidsbestrijding hier in Lapland. Uiteindelijk zijn we om 8.30 uur veilig geland in Kuusoma.

In no time hadden we onze bagage en konden we richting de bus die ons naar onze locatie gaat brengen waar we de komende week gaan doorbrengen. Onderweg moesten er wat meer mensen worden afgezet op diverse locaties en uiteindelijk zijn we bij ons huis gekomen. Prima. Snel ingericht en eerst maar een heerlijke lunch gemaakt.

In de middag lopend naar het plaatsje Kuna. Daar hebben we onze skipassen opgehaald, boodschapjes gedaan en hebben we lekker wat gedronken. Vanuit het restaurant genoten van de ski divers op de ski’s met hun capriolen.

Terug in het huis gekookt en verder wat op de bank gehangen.

Het was een lange dag. Dus maar op tijd naar bed voor een mooie dag die gaat komen.